Certifikace
ISO 9001 - Certifikace systému řízení kvality
Normou ISO 9001:2001 byl vytvořen rámec vývoje organizace, který podporuje všechny moderní praktiky řízení. Nezávisle na tom, zda se jedná o malý, střední nebo velký podnik nebo poskytovatele služeb popř. výrobní organizace – všechny organizace cítí širokou shodu mezi svými potřebami v konkurenčním boji a požadavky normy ISO 9001, např.:
- Vytvoření a zvyšování důvěry zákazníků je na prvním místě – a je tedy více než jen pouhým splněním požadavků zákazníka.
- Proces k plánování a řízení obchodů je součástí systému řízení kvality ISO 9001.
- Kvalitativní cíle jsou spojovacím článkem mezi výroky v politice podniku a jejich uskutečňováním v řízení procesů.
- Aplikace metod řízení procesů, tj. k identifikace, řízení, meření a zlepšování procesů.
- Vysvětlení interakce mezi procesy.
- Diferencovaně a vědomě etablovat parametry k řízení kvality produktu/služby, vykonávání procesů a působení celého systému.
- Informace je třeba ošetřovat, chránit a zpřístupňovat jako důležité zdroje v podniku. Musí být zajištěna integrita a disponibilita informací.
- Zavést vhodné komunikační cesty a prostředky k vytvoření efektivního vztahu se zákazníkem.
- Integrovat metody k měření spokojenosti zákazníka a aplikovat jako primární měřítko pro účinnost systému řízení kvality dle ISO 9001.
- Přizpůsobit infrastrukturu a pracovní prostředí specifickým požadavkům výroby produktů popř. poskytování služby.
- Strukturovat cesty a prostředky interní komunikace.
- Zakotvit procesy k neustálému zlepšování.
- V posudcích managementu stanovit účinnost systému ve vztahu k cílům systému řízení kvality dle ISO 9001 – zejména s ohledem na spokojenost zákazníka.
ISO 9001 podporuje osm principů moderního řízení kvality, které podstatně přispívají ke zlepšení výkonu organizace.
Princip 1 – Orientace na zákazníka
Organizace závisí na svých zákaznících, a proto musí porozumět současným i budoucím potřebám zákazníků, splňovat jejich požadavky a snažit se překonat jejich očekávání.
Princip 2 – Vedení
Vedoucí pracovníci vytvářejí shodu účelu a zaměření organizace. Zachovávají interní prostředí, v kterém se lidé mohou zcela zasazovat za dosažení cílů organizace.
Princip 3 – Zapojení osob
Na všech úrovních určují lidé charakter organizace a jejich úplné zapojení umožňuje nasazení ve prospěch organizace.
Princip 4 – Procesně orientovaný koncept
Požadovaného výsledku lze dosáhnout efektivněji tehdy, když jsou činnosti a příslušné zdroje vedeny a řízeny jako proces.
Princip 5 – Systémově orientovaný koncept řízení
Identifikace, pochopení, vedení a řízení procesů, které jsou vzájemně propojeny jako systém, přispívá k účinnosti a efektivitě organizace při dosahování svých cílů.
Princip 6 – Neustálé zlepšování
Neustálé zlepšování celkového výkonu organizace představuje trvalý cíl organizace.
Princip 7 – Věcný koncept pro rozhodování
Účinná rozhodnutí se zakládají na analýze dat a informací.
Princip 8 – Dodavatelské vztahy k vzájemnému užitku
Organizace a její dodavatelé jsou na sobě závislí. Vztahy sloužící k vzájemnému užitku zvyšují schopnost tvorby hodnot obou stran.
ISO 14001 - Certifikace environmentálních systémů řízení
Přínosy certifikace podle ČSN EN ISO 14001:2005
- zajištění a vylepšení péče o životní prostředí
- uvědomování si vlastní odpovědnosti
- odhalení, popsání rizik a jejich snižování
- motivace zaměstnanců
- včasné rozpoznání problémů s životním prostředím
- více záruk za plnění právních a jiných požadavků
- nástroj řízení pro vhodné využívání zdrojů
Ostatní certifikáty
- 4T, a.s. certifikát
- Baumit, spol. s r.o. certifikát
- Saint-Gobain Isover CZ s.r.o.certifikát
- KNAUF INSULATION, spol. s r.o. certifikát
- Murexin, spol. s r.o. certifikát
- Saint-Gobain Weber Terranova, a.s. certifikát
- STOMIX, spol. s r.o. certifikát